Monday, April 4, 2011

Peristiwa Malam Pertama (18 ke atas sahaja)

Cerite ni berkisar dalam suasana kampung..... satu pasangan disatukan di sebuah kampung. Namanya Hakim dan Siti....(bukan nama sebenar...he he he). Macam biasa la kan...malam pertama...si lelaki akan bermalam di rumah perempuan. Selepas penat bersanding dan melayan tetamu... Maka malam pun menjelma...

Apabila malam menjelma.... biasa la kan..malam-malam ni sejuk sikit... he he he. Tapi takde kaitan pun.. Hakim baru lepas mandi dan bertukar pakaian kepada pakaian sembahyang.... Hakim pakai baju t-shirt putih dan kain sembahyang... Pak mertua pun mengajak Hakim solat maghrib berjemaah..... Nasib baik tak suruh jadi imam..he he he..

Selesai solat...mak mertua ajak makan bersama... Makan stail kampung.... duduk bersila makan berhidang... Hakim duduk di sebelah Siti... Hidangan makanan kampung... ada sambal lada.... gulai ayam... sayur kailan goreng..... telur dadar..... dan jeruk dala.... memang sedap...... Tapi satu masalah dia.... Hakim suka sambal... sambal duk jauh....nak tak nak kene menjengah ke depan sampai terangkat sikit papan punggung..

Tengah nak ambik sambal tu....sebab nak mintak dengan pak mertua...malu kan.... ambik la sendiri.... tengah duk jengah tu.... punggung terangkat sikit.....tiba-tiba....."Puuuuuuuuuuuuutt". Hakim dengan yakin mengkaver diri.... "Ohok Ohok....Ohok Ohok....Sori..... Terbatuk..." Pak Mertua jeling sambil tersenyum..... Mak mertua dah terbatuk-batuk terlekat sayur kailan.....Siti.....buat-buat tak dengar sambil mencubit perut Hakim... :D

Lepas tu....seperti biase..... situasi makan kembali tenang...... tetapi kerana sambal yang sangat la pedaas... maka Hakim pun tak tahan der....:D Tengah ter si...si.... sebab sangat pedas.... tiba-tiba nak terbersin...... "Haccchhhhuuuummm!!!" Maka terkeluar la meleleh budak hingusan.....he he he. Oleh kerana si Hakim ni dah nervous dan dah kantoi banyak kali... maka terkantoi lagi.... Dia mengesat lelehan tiu dengan kain pelikatnya... maka ternampak la si Hakim junior di bawah...:D

Pak Mertua dah terguling....dah tak dapat tahan gelagat si menantu....Mak mertua lari ke dapur.... tak tahan sebab geli dan nak ketawa.... Siti.... terpaksa la mengambil tisu cepat-cepat tolong sapu lelehan dan menepis tangan Hakim yang tengah pegang kain...maka terlindung kembali si Hakim junior...... :D

Itulah peristiwa malam pertama si Hakim dan Siti.....

12 comments:

DIDOT said...

hahah..lawak..lawak cite nei..tq coz mencerikan pg isnin nei..heheh..;))

Ujang9897 said...

kisah benar kau kan

saya YANA said...

hahaha... cam pengotor je Hakim tu..

Pembawa_Wacana said...

ujang: watak pada mulanya aku nak guna nama ko dan yana.... tapi takut hang mengamok kat opis lak..he he he

Ni citer time aku kecik daa....citer popular zaman sekolah...:)

anies anessa said...

pngotor laaa

Isteri Yang Comel said...

eiiii... tapi kelako lah

toyolkiut said...

senyum je TK mmbacanya..
nsib baik dh cukup umo..
hehe..
trima kasih!

ardinihumaira said...

ngeeeeeee dni under age lagi haha

mykhalis said...

wahahha.. yg hakim nipun tak nyabo..tak nak dah pakao spender kan??

hottest entry di blog khalis :
Ada apa dengan DARA

♥sophie♥ said...

omaigod ! pengsan ! hahaha
tak boleh blahh,, selekeh punyer laki,, hahahhaa =) hihi

Fauzan 'Jahn' Abas said...

salam singgah sini...

ahahahhahaha, lawak citer ni...btw saya over 18...boleh baca...hahahah

Skyliya said...

Hahahha... Memang lucu...>_<