Saturday, May 7, 2011

Cinta, Kekasih, Tunang dan Kahwin

Seronok tak bercinta nih? Aku rasa ramai yang cakap seronok....ramai jugak yang cakap menyakitkan tapi gembira.... Macam-macam la jawapan korang kan.... Kali ni....Bro Wacana nak ajak berbincang pasal cintan mintan nih.....bukan mee cintan tuh.... Cintan yang datang dari hati nih... Yang takde hati perut...jangan kacau kitorang nak bincang....he he

Cinta ada banyak peringkat.... peringkat kekasih....peringkat tunang...peringkat dah kahwin.... Peringkat kekasih ni la ramai yang suka kan.....Paling romantik dan paling syok.... Yelah....tengah gatal nak mencuba macam maner rasa cinta tu kan.... Tapi.....part ni la paling bahaya.... Bahaya sebab kemungkinan besar akan buat dosa.... 

Peringkat tunang.... apa beza tunang dengan kapel? Takde!! Takde beza pun...cuma korang dah cop dah yang ni aku punyer...nak pegang...nak sentuh.... TAK BOLEH! Hukum haram masih lagi wujud. Peringkat ni paling banyak dugaan.... Dugaan sebab berdarah manis.... dugaan konflik jiwa dan perasaan.. dan lain-lain. Dugaan konflik jiwa tu sebab korang nak convert dari kapel kepada kahwin... Biasenyer....konflik ni berlaku kalau pasangan tu masih lagi tak yakin dengan pasangannya.....

Peringkat ketiga...peringkat dah kahwin....cinta time ni takde masalah nak buat apa pun... Bukan setakat dah boleh pegang dah boleh sentuh...... Malah pegang dengan kasih sayang tu dapat lagi pahala..... Betapa nikmatnya kahwin.... buat apa-apa pun..dapaaat je pahala.... Ehem-ehem...jangan duk berimaginasi pelik-pelik yer...he he he

Tapi....dalam bercinta.....ada musuhnya..... Musuhnya ialah....cemburu, dan curang..... Aku nak hurai kan kesemuanya.....tapi dah panjang nih.... tunggu je la next entri okeh...... Aku akan kaitkan dengan entri aku yagn lepas dan entri dari seorang blogger lain......tunggu............

P/S: Wacana Pengenalan Blogger Bersama Bro Wacana sedang berjalan....Jomm join reramai di SINI

13 comments:

najwa's said...

bestnya da kawen :)

iLa VaNiLLa said...

bila ila nk kawen niyh?? bercinta ngn suami.. beshnyew.. <--- ayt gatal ila.. har3 !

ila dh join Bro Wacana punye segmen.. dh dpt?? -.-"

miss.Addin said...

cemburu paling bahaya ..

Bella Bell said...

errr...tiba2 rasa nak kahwin..hahaha... ^__^v

Belog MTT said...

Akan ku tunggu... jeng jeng jeng... Thanks PW.. :)

eddy said...

Islam mengalakkan ummatnya kawen awal :)

fierapirot said...

lebih baik bercinta lepas khawin..baru nikmatt..=)

senyumSOYA said...

hihihi..kena kawal smua tu,..hihi

Cik RoSs said...

Kahwin memang best..tapi,lebih best kalau sama2 ada rasa tanggungjawab dan menjalani tanggungjawab tersebut dengan sebaik2nya.

gymah said...

NAK KAWEN NAK KAWEN !! HAHA

Nur said...

cemburu dan curang dua gandingan yang memang mneakutkan

::fadxieza:: said...

huhu..
xsabo nak kawen..
haha..

cik pulau said...

betol2..

masih menunggu..lalala~

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785