Monday, May 2, 2011

Tujuh Keajaiban Dunia Yang Baru

Dulu....ada senarai tujuh keajaiban dunia yang tersendiri..... Sekarang ada senarai yang baru.... tujuh keajaiban dunia yang baru nih bukan saje-saje dipilih... Tapi dipilih berdasarkan fakta sejarah ia dibina dan susah-payah usaha yang dikerah untuk membina monumen sejarah tu..... Banyak yang mencuba....termasuk monumen sejarah negara kita...termasuk jugak Angkor Watt di Kemboja tu..... Tapi yang dipilih badan dunia adalah seperti di bawah.....

Petra (Jordan)


Pyramid of Chichen Itza (Mexico)


Redeemer (Brazil)


Picchu Machu (Peru)


Great Wall of China


Colosseum (Spain atau Sepanyol)


Taj Mahal (India)



Okeh.....dari senarai lama.....cuma dua je kekal....tembok besar China dan Taj Mahal di India.... Piramid di Mesir dah tak jadi tujuh keajaiban dunia.....hmm..... kenapa yer.... Stonehedge pun dah tak jadi.... Taman Tergantung Babylon pun dah diturunkan pangkat.... Ermm.....agak-agak la kan...boleh tak kita calonkan khazanah kita sebagai tujuh keajaiban dunia? Sebab banyak lagi yang tersembunyi dalam hutan dan dasar laut kita... :)

P/S:AFUNDI saya untuk Blogger of The Year dan Top LoL (Humor) yer....:)

12 comments:

TheSyafiq Mokhtar said...

masyaAllah..hebat..

fuuyooh said...

fuh dasat..
Kau sombong

.........cP~ said...

salam.

saya calonlkan diri saya boleh? mana ada lagi dah saya yang lain dalam dunia ni kan? wonder of the world ni. mana ada orang boleh cipta saya lagi..siapa sokong? hee

pwincess Lov3y dOv3y said...

haah la..daa teda dalam senarai la skang nie ek...macam2 lorh..

waN Mohd Salim said...

perghhhhhhhhhhhhhhhh dahsyat la ...

waN Mohd Salim said...

bile nak pi sane .. cadangan nak pi brazil esok :p

Srikandi Bonda said...

keajaiban dari negara islam dh tkeluar dr senarai.. knapa la ek

.m y z. said...

org dulu2 buat bangunan semua cantik2. hebat!

mynameismy said...

santeknyeee

zacky ~786~ said...

blh jerr:)

Fatma Diyana MB. said...

tak ada ke, wakil dari malaysia satu ? hee.

Haida said...

kenapa negara islam tak tersenarai

Ping your blog