Wednesday, July 20, 2011

Bahang Raya Dah Tiba....Bahang Puasa?


Aku dah nampak dah...dah mula pakat duk bertanding dah.... iklan sana...iklan sini.... Pasal jualan Hari raya Aidilfitri sudah bermula..... Promosi sana.....Promosi sini.... Jualan murah sana.... Jualan murah sini..... Masalahnya.... betul ker murah? 

Sebenarnya ni dah lama....tapi kita nie jer selalu tertipu dengan taktik penjual sekarang..... Contohnya pasal baju raya.... Semua nak bagi promosi murah.... Potongan 70% la.....Potongan 85% laa...... Masalahnya.....kalau korang betul-betul ingat harga dier tu..... betul ek turun sampai 85%? Erkkk.... Tak rugi ke dier? Pelik tak?

Jangan la mudah kene tipu.... tau la masa nak shopping nanti...masa tu tengah puasa....perut lapar.... semua nak beli.... Itu nak....ini nak.... Sampai terlepas solat zohor asar....nak shopping punyer pasal....sampai lupe kejap penat dahaga berpuasa.... Biler dah bertimbun-timbun dibeli.... Balik rumah...penat...sampai nak terawih pun tak larat dah... Bukan hari tu jer...hari-hari tak larat nak berterawih masalahnya....hehe

Bahang raya dah mula membara..... Tapi bahang nak puasa aku tengok kurang sesangat.... Yang mana tak habis ganti.....cepat la ganti....dah dekat dah nie.... Yang mana kononnya tertinggal puasa kerana gastrik pun sama.... Cepat-cepatla ganti..... Mane tau...masuk puasa tahun nie....gastrik LAGI....he he he

Pasal potongan harga barang tu....baik korang survey awal-awal... kadang-kadang potongan tu sekadar cantik di mata jer... pada hal takde potongan sangat pun.....Jangan rambang mata sangat.... jangan membazir... Kosong puasa korang nanti.... Perlu betul-betul hayati dulu apa itu puasa.... Setakat menahan lapar je ker? Kalau tu la pahaman korang.... memang SALAH! Bukak buku balik....

5 comments:

Cik Baju Kurung said...

para ibu selalunya mudah ditipu . hihi ;)

mr.dinie said...

btul 2 bro..diskaun 2 bnyak menipu je..jngan dok caye sngat..

Night Walker said...

makin dewasa mood nak beraya pun semakin kurang. btul atau tidak?

Isteri Encek Bard said...

tu lah tu sale ujung tahun sekali

aizamia3 said...

belum puasa dah ada emel promote kuih raya <--- budak office..

belum puasa dah macam-macam sale untuk raya <--- peniagaler..

belum puasa dah sibuk nak tempah baju raya nak sedondon bagai <--- ai ler tu.. hikhikhik..

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785