Sunday, July 3, 2011

Keputusan Akhir Malaysia vs Taiwan | Kelayakan Piala Dunia 2014 | Zon Asia | 3 Julai 2011

Hari ni hari yang ditunggu-tunggu oleh peminat bola sepak tanah air kita iaitu Malaysia.... Malaysia akan menentang Taiwan untuk perlawanan timbal balik di Taiwan pada jam 7.00 petang nie.... Untuk pengetahuan pembaca... Keputusan perlawanan pertama yang berlangsung di Stadium Bukit Jalil pada 29 Jun 2011 lalu ialah Malaysia menang dengan 2-1. ... Boleh dibaca di entri di SINI.....

Untuk pengetahuan semua.... Malaysia boleh layak ke pusingan seterusnya jika menang atau seri di Taiwan... Kalau Taiwan menang 1-0 pun....kita tak layak.... Sebab dikira pasukan Malaysia tidak menjaringkan gol di Taiwan.... Jika Taiwan menang 3-2....Kita layak..sebab kita berjaya membolosi gol Taiwan sebanyak dua gol.... melebihi jumlah Taiwan membolosi kita... Jika Taiwan menang 2-1...masa tambahan akan dilakukan....

Pada minit ke-7, Aidil Zafuan telah menjaringkan gol pertama Malaysia dengan sepakan percuma yang cantik dari jarak yang agak jauh..... tetapi Malaysia tidak selesa dengan gol itu.... sebab Taiwan berjaya menyamakan kedudukan hasil dari sepakan sudut pada minit ke 32.... Tapi semangat Malaysia tak luntur derr.... Malaysia mendahului lagi dengan satu lagi sepakan percuma yang sangat cantik dari Syafik Rahim.... Tapi tak lama.....Taiwan dapat penalti dalam beberapa minit lepas tu..... Dan hasilnya....keputusan separuh masa pertama....2-2.

Separuh masa kedua....nampaknya referree sudah mula menunjukkan taringnya..... Banyak keputusan yang dibuat agak berat sebelah.... Pasukan Taiwan diberikan penalti dua kali dan satu daripadanya berjaya dimasukkan membuatkan keputusan terkini....Taiwan 3, Malaysia 2.... Akhirnya Malaysia berjaya bertahan untuk menghabiskan perlawanan dengan Malaysia 2 - Taiwan 3....

Keputusan Aggregate:
Malaysia 4 - Taiwan 4 (Malaysia LAYAK ke pusingan kedua dengan away goal)

TAHNIAH MALAYSIA!!!

Kepada referee dari Vietnam.....Ko balik minum susu la weh.... Taktikal tak nak bagi Malaysia layak tak berjaya la derr....!!


P/S: Sakit hati tengok referee buta kayu..haih

10 comments:

suha said...

Taiwan boleh! *tetibe* ~ngee (^_^)

syima-kumkum said...

cepat gila update. gila la :DD

gadis melayu said...

biasela org dengki.. tahniah ntuk skuad Malaysia.. heeeee~

SyUhAdA said...

thniah m'sia..

jom join GA syu...

http://syu90contest.blogspot.com/2011/07/syu90s-1st-giveaway.html

shidi shah said...

se.. demo jdi ref plok se..baru sedak.hahah

beLLa said...

congratez Harimau Malaya! ^^

sYafIk-wAy said...

ramai dgki kat malaysia sbb malaysia kuat skrg neh

zarulfarhana said...

caya lah....

Rozali said...

Assalamualaikum PW

Alhamdulillah

Wassalam

Anonymous said...

referee vietnam ade misi menidakkan malaysia ....takut jumpa malaysia le tu....

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785