Friday, July 29, 2011

Bintang Kecil | Apa Pilihan Anda?

Sekarang banyak rancangan untuk kanak-kanak... Bermacam-macam.... ada yang sekadar berhibur....Tom Tom Bak ada... Tom Yam Gong ada... Tom Yam Campur....sumer ada.. ada yang memberi pengajaran macam Wonderpet tu.....Dora The Explorer...Upin ipin... dan lain-lain... Kadang-kadang orang dewasa pulak yang terlebih minat rancangan bebudak nie...he he he

Kanak-kanak ni suci.... masa ni la kita nak adun atau mencorakkan dia....Ibarat kain putih... Kalau korang bagi corak batik...maka batik la jadi kain tu... Kalau dicalit cat hitam kuning....maka hitam kuning la jadinya.... Semuanya atas cara kita membesarkan anak-anak tu..... Ok.... aku bagi pilihan dalam bentuk video kat korang.... Yang mana satu korang harap yang dalam video tu adalah anak-anak korang.....

Yang ini ker.....


Atau yang ini......


Semuanya terserah kat korang.... apa yang korang buat...itu la yang depa ikut... Apa yang korang ajar...itu la yang dia buat.... Selamat merenung masa depan....he he he...

P/S: Aku nak nombor dua tu... Sejuk mata memandang.... :)

6 comments:

zarulfarhana said...

saya nk no 2...

sejuk perut ibu mngandung...

bUDaK nAKaL@pHiQUe said...

sekarang mak bapak lebih berlumbe-lumbe mengasah bakat anak-anak ke arah hiburan y melalaikan dr mendidik ke arah keagamaan...y second tu mmg kagum~

.........cP~ said...

takut bila budak-budak kecil didedahkan dengan dunia hiburan. walaupun rancangan yang baik-baik, takut je kalau terpengaruh. tengok aje la wanita-wanita yang muncul melalui imej muslimah, apa jadi dengan gaya muslimah sekarang?

Atiqah Farhana Safian said...

Of course nak yang kedua! Hehe.. Biar famous dari segi akhlak.. :)

an nyek said...

skrg nie pon dgr cte rncgn adek * al quran akan dihentikan kalau tak silap...rncgn tu baik sgt...ak rse antr rncgn agma utk knk2 yg plg berjaya pnah ade kt msia...jgn kate ank2 kecik, org2 dewasa pon tengok...hmm

luqman zakaria said...

wah,kecik kecik dah jadi imam!