Monday, July 4, 2011

Kisah Keretapi Dan Hazama

BLOGLIST sedang dibuka....Sape nak join klik SINI
Hazama (Bukan Hazama AF okeh) nak balik ke Gemas bersama adiknya, Noh Ribut .... Dalam banyak-banyak transport...kenderaan awam yang paling menjimatkan ialah keretapi.. Tapi dia telah belajar sesuatu yang lebih menjimatkan dari dua orang warga Pakistan.... Abbas dan Saad

Hazama tengok Abbas dan Saad cuma beli satu jer tiket keretapi.... Hazama tengok dengan penuh tanda tanya... Lepas dah lama perhatikan mereka berdua...Hazama pun tak sanggup dah menahan rasa ingin tahunya....Dia pun tanya la kat Abbas...

Hazama: Macam mane korang berdua nak naik keretapi dengan satu tiket jer? 

Abbas: Watch n learn bebeh..

Bile dah naik keretapi tu.... Hazama naik dengan Noh bersama dengan Abbas dan Saad tu... Hazama dan adiknya bersesak ke tempat duduk....Tapi Warga Pakistan tu ke tandas.... Sekali datang konduktor keretapi... dan ketuk pintu tandas.... Depa pun membukak pintu sikit jer dan hulurkan tiket... Lepas!

Hazama dan adiknya pun mengangguk tanda faham....he he he... Pada kali kedua depa nak naik train....Depa bercadang nak tiru cara orang Pakistan tu.... Depa beli satu tiket...Kebetulan depa jumpa dengan Abbas dan Saad lagi..... Kali ni lagi menghairankan....Abbas dan Saad tak beli tiket langsung!

Hazama: Aik, lagi advance! Macam mane nanti korang nak naik train?

Abbas: Watch n learn....

Macam biase....bersesak la naik keretapi tu... Hazama dan adiknya menuju ke tandas seperti yang dibuat oleh Abbas dan Saad dulu.... Kali ni warga Pakistan ni pun ke tandas yang berlainan.... Tapi duk seketika...Abbas pun keluar....menuju ke tandas Hazama duduk!

Abbas: tiket please....

Hazama pun hulur la tiket tu melalui pintu yang dibukak sedikit...Maka Abbas pun mengambil tket tu dan masuk ke tandas depa......beberapa minit kemudian..konduktor train datang.... He he he....

P/S: Jangan mudah percayakan orang asing....

2 comments:

TeAqArH said...

hahaha..berkesan sungguh cara tu erk..^_^..
tap x sesak ke dlm tandas sampai 4org..^_^

waalllaa! said...

saya cube memahami citer nie..hehe..

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785