Sunday, July 10, 2011

Sakitnyer.....

Pasal aku dah citer... Ni pasal mak mertua aku pulak... Aku tadi hampir terkena buah durian yang jatuh.... Macam yang aku dah citer di entri sebelumnya... Mak mertua aku pulak.... berdarah kat kaki... sebab terkena tunggul kayu!

Dalam duk mencari buah durian kan.... AKu pun tak tau la ke mana die pegi... Sebab aku dengan abang ipar masuk ke dalam kebun cari buah yang baru jatuh.... Mak mertua au pegi cari buah durian jugak...tapi tersilap masuk ke kebun orang lain! he he he...

Kat dalam kebun durian....mane ade pagar kan... kawasan hutan berbukit... Takde nyer pagar-pagar nie... kene ingat je la mane sempadan kita.. Mak mertua aku tadi ingat semua kawasan kebun tu kawasan sedara dier nie.. So, pegi jela kan dengan senang hati... Sekali silap masuk kawasan orang lain...

Kira kaki berdarah tu nasib baik jugak sebenarnya.... sebab kalau tak, dier tak balik lagi ke pondok kitorang makan buah durian tadi... Kesian jugak la tengok... tapi darah tu takde la banyak sangat..... Kirenyer terus hilang lepas basuh luka tu... Itula pengalaman masuk kebun durian di Perak nie.... Tengah-tengah korang bace entri nie...Mungkin aku tengah drive pulang ke Selangor... Esok keje bai...huhuhu

7 comments:

myezatul aQma said...

isi durian memang sedap.
tp tu lah,nak mkn kena tersiksa dulu dengan durinya...

SoLy SoLicious said...

laa....keciannya~

zarul farhana said...

laaa...cian...

bru2 nie jgk la, masa angkat buah durian tue cm na taw trlepas...jatuh atas kaki...gila skit...nasib x brdarah...tp dok sakit nyut nyut la...

Eza Boom Boom :) said...

begitu la ceritera buah durian, sedap isinya tapi ada perisai duri diluarnyaa...Hehe, hope ur mother-in-law get well soon broo..

TeAqArH said...

hari tu makcik yg nyaris3 kena...btol2 jatuh sblh dya...hadui

TeAqArH said...

hari tu makcik yg nyaris3 kena...btol2 jatuh sblh dya...hadui

Fitri Senin said...

semoga semua nya cepat baik ye :D

Ping your blog