Saturday, July 30, 2011

Bila Mak-Mak Datin Bergosip

Di lobby sebuah hotel....sekawan mak datin sendang bergosip dengan hangatnya....

Rosmah: I kesian dengan Salma tu.... dah la baru jadi janda... buat hal dengan suami orang pulak...

Rokiah: Kenapa Mah... Salma baru bercerai ker? Hal dengan suami saper?

Rosmah: Tah la.... Salma tu baru hilang suami... sebab kemalangan... Suami sape tah... memang sah si isteri laki tu tak pandai jaga suami...

Rokiah: Kenapa hang cakap gitu....


Rosmah: Yela...sampai menggatal dengan pompuan lain.... Salma tu bukannya hot pun.. biasa-biasa jer... mesti pempuan tu teruk giler...Tak jaga suami dier..


Rokiah: A'ah kan.... suami kalau isteri layan elok-elok...mesti suami susah nak pandang orang lain... Macam saya nie... dah 20 tahun kahwin...ok jer...

Rosmah: Sama la kita Kiah.... I kan pandai jaga suami...ho ho ho

Rokiah: Tapi I tengok U asyik keluar jer.... suami U tak marah ker?


Rosmah: Alah..nak marah aper? Suami I tu takut kan I...Biasa la Kiah....I buat suami I tu macam hamba jer... Dia sayang kan I ...


Rokiah:A'ah kan.... haritu U mintak cincin baru pun dia kasi kan.... U mintak sumer dapat... bes la jadi U Mah....

Rosmah: Ho ho ho....Ni baru pandai jaga suami Kiah oi ...

Gayah: Rokiah!I dah tau sape jantan yang duk gila-gilakan Salma la.... I nie kan up-to-date... Oh..hi Rosmah... Long time no see...

Rokiah: Wah cik Gayah...datang-datang terus ada update.... Sape laki tu Gayah? Tak sabar I nak tau... Tapi U tau dari mana....

Gayah: I tadi baru je borak dengan si Salma tu... I buat-buat la jadi tempat luahan hati...sekali dier citer kesemuanya.... I ape lagi... Dengar la dengan hati terbuka...ho ho ho

Rosmah: Sape Gayah? I nak tau la sape yang tergila-gilakan Salma tu.... kesian pulak I rasa...Salma yang digila-gilakannya!  Dah la tak pandai make up... tak pandai bergaya pulak tu...ha ha ha....

Gayah: Ha ha...amboi Rosmah.... Mentang-mentang la U ni champion bergaya.... Erm..laki tu kan... Tan Sri U....Name dieTan Sri Nasrul.....Nasrul Najib! Bekas peguam! Surprise tak??

Rosmah: Haaaa????? TU LAKI AKU!!!

P/S: Jagala suami/isteri dengan baik...jangan abaikan rumah tangga kerana kerjaya...
Jangan buruk-burukkan suami/isteri anda  depan orang lain... Ingat korang tu baik sangat ker?

4 comments:

Atiqah Farhana Safian said...

Haha! Lawak-lawak.. Mak-mak Datin suka na bergosip.. Tapi kita pun 2x5.. Hehe.. Penyampaian simple tapi bermakna.. :)

bUDaK nAKaL@pHiQUe said...

nama2 y terlibat takde kene mengena dgn y hidup atau y telah meninggal dunie kan?? haha

kite para bloggers pn tak kurang hebat bila bergosip...keh2~

zarulfarhana said...

:)

Princess Nur said...

Dah agak dah dialog ni..Hahaha!

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785