Friday, April 1, 2011

April Bodoh


Masuk je bulan ni.... banyak la kenangan masa zaman sekolah dulu.... Tapi kenangan ni bukan masa sekolah rendah..tapi menengah... Masa aku sempat bersekolah di sekolah berasrama dulu. Masa di sekolah dekat rumah... April Fool ni tak wujud sangat....maknanya perkembangan pengaruh barat tak menular lagi. Dekat sekolah asrama jer.

Aku ingat masa aku mula-mula masuk dulu.. Senior punyer angkara. Aku dan kawan aku, Che Mamat Parang Tumpul (Bukan nama sebenar) dipanggil senior... Depa suruh aku dan Mamat pergi ambik seluar depa yang jatuh masa disidai... Bilik depa tingkat 3... Kene g amik kat bawah... Ni kira ibarat kene buli la...ha ha ha

Aku dan Mamat pun pegi la..... Tapi kira Tuhan nak tolong aku kot.... masa aku dan Mamat sampai je kat bawah tu.... selipar jepun aku tercabut. Kira Mamat je la pegi amik seluar tu.... aku separuh jalan dalam beberapa ela berjauhan dengan Mamat. Setibanya Mamat dekat seluar tu.... KEBUSH!!!!

Senior pegi simbah air dari atas guna baldi.... "April FooOOOOoool!!!" Depa menjerit dari atas.... Member aku ni sengih-sengih jer..... Aku tak kene....ha ha ha.... Tapi kesian kat member aku tu.... Walaupun macam tu... Mamat jadi lagi rapat dengan senior tu.... Kira ok la kan.....

Tapi...... tu dulu.... sekarang ni kalau ada yang menyambut lagi April Fool ni... bagi yang Islam.... dipinta JANGAN SAMBUT. Sebab hari April Fool adalah hari menyambut kekalahan Islam di Sepanyol. Sambutan ini lebih kepada peringatan kepada hari di mana umat Islam di Sepanyol ditipu hidup-hidup dengan diberi janji palsu. Selepas kekalahan Islam, rakyat jelata diberi peluang untuk keluar ke negara lain menggunakan kapal yang disediakan. Orang Islam pun percaya la....pegi ke jeti.... Tapi yang berlaku...rumah mereka dibakar....  Selepas mereka naik ke atas kapal..... dah belayar separuh jalan....kapal pulak dibakar.....kira mereka mati rentung di dalam kapal bersama kapal tu..... 


Pastu kita pulak g sambut??? Ni kira macam gini la contoh senang....  Dalam satu keluarga, tarikh 1 April ni adalah tarikh adik mereka dirogol dan diperkosa sampai mati...... Adakah keluarga tu nak meraikan hari tu sebagai hari peringatan yang gembira?? Aku bagi contoh ni sebab semua umat Islam di dunia ni ibarat satu keluarga besar...... SO.....cuba fahami......jangan kata Islam ni sumer tak boleh.... sumer nak larang....:)

4 comments:

SoLy SoLicious said...

kesian kawan pw.. xpasai2 disimbah air..
mmg xbaek smbut aprilfool ni..
org budus shj yg smbut..

toyolkiut said...

nk mengena dan menyakat orang x perlu tunggu tarikh tu, satu ikutan yg sangat tidak baik..

TK pnh tkena jg, duk d asrama ni mmg menda yg pelik2 gini la mereka nk buat..

nelly said...

say no to april fool

=)

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

xsuka langsung org yang sambut april fool..
apalar sangat nak diikutkan budaya barat tuh..
errkk...


salam singgah dari mummy weiyda❤
keep it up blogging ya dear❤
(◕‿◕✿)

hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog