Saturday, April 9, 2011

Berleter...Bla..bla..bla..


Berleter....Leteran..... Membebel....selalu dibuat oleh orang tua kita kalau kita buat salah... ataupun dia anggap kita dah buat salah... Pot pet pot pet.... ibarat kata orang muda.....he he. Membebel ni jugak adalah hobi bagi sesetengah isteri....Nasib baik aku dapat yang kurang membebel.... :D Kali ini akan aku bagitau berleter atau membebel dalam bahasa Kelantan...


Dalam bahasa kelantan.....berleter disebut ngepek.... Nge tu disebut seperti NGEngsot... Pek tu seperti APEK.. Senang je kan.... he he he. Ngepek ni selalu jugak ler disebut. Kalau duk berborak di kedai kopi kelantan tu...antara word yang selalu didengar jugak la...

Okeh..... Ni kire entri Kelas Bahasa Kelantan la ni... Nak tengok yang lain...sila pegi ke link INI...:)

3 comments:

Budak Botak said...

he3, BDk Botak byk gak kwn Kelantan, jadi tau la skit2 bhs diorg nie...

Rozali said...

Assalamualaikum PW

kalau mereka tak ngepek, sunyi kita ....he he

Wassalam

qemaishak said...

tak suka sangat ore brehi ngepek ni huhu

IKLAN BERBAYAR

IKLAN BERBAYAR
Berminat? Terus wassap ke: 011-14957785